i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Alla inlägg under september 2012

Av Jennifer Olsson - 16 september 2012 23:10

God kväll :)
Det har gått en väldigt lång tid sen senaste blogginlägget, och det är på grund av att jag helt enkelt inte haft något intressant att skriva om eller tillräckligt med tid då jag pluggar sten hårt dagligen, jag har varit sjuk och minsta lilla fritid spenderar jag såklart på mina djur då det är dem som gör att jag orkar jobba så hårt i skolan och gör mitt liv guld värt :) Sen sist har det inte hänt något speciellt. Jag har varit sjuk en vecka, är fortfarande lite snorig, jag har bestämt mig för att byta klädstil och ändra färgen på mitt hår(Dock inte mycket, men eftersom min personlighet ändrats, jag känner mig piggare och gladare och mer grown up liksom så känns det naturligt, alltså ingen som tvingar mig och jag är fortfarande samma person. Det är inte mycket som kommer ändras dock ^^), försöker spara ut naglarna då de är extremt korta och jag är en kronisk nagelbitare xP. Min längst nagel är 6mm..


Idag klev jag upp 5 på morgonen, jag hade redan packat ner de viktigaste sakerna så på morgonen klädde jag bara på mig, gick ut med Lucy, åt frukost och sedan åkte hela familjen emot Ljusdal med Lucy. När vi kom dit fick vi visa papperna, fick en gulrosett på koplett som visa att vi redan visat vaccination papprerna och hämtade nummerlapp. Jag fick nummer 11, så vi var rätt tidiga så det var bara att sätta igång att borsta och träna. Adriana, en utav uppfödarna följde med på våran första utställning då hon också skulle ställa ut så hon hjälpte mig att fixa till Lucy, berätta hur man skulle göra lite noggrannare och gav mig tips. Lucy blev klippt, noga borstad och resultatet blev jätte bra :D Min hund är så underbart fin Jag och mina systrar gick en snabb promenad med henne, släppte henne lös på en äng så hon fick kissa innan och sen gick vi tillbaka och fixade det sista och tränade innan. Vi det laget var jag så nervös att jag skakade, och jag gjorte ett fel väl inne i ringen då jag sprang för långt men det verkade inte ha gjort något. Kom på det sen men alla får väl bli lite skakis ibland?
Sen kände domaren på Lucy, kollade på tänderna och öronen. Hon kollade länge på henne, och den tystnaden var väldigt pinsam, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra och vad man inte fick göra så jag stod typ bara där och kände mig lost, men Adriana visade vad jag skulle göra och sa till och sådär så i slut ändan var det riktigt roligt och jag peppar inför 1/12 :) Då är Lucy 11 månader, gud vad tiden har gått snabbt <3


Lucy var själv i klassen, även om det var lite pinsamt var det nog en bra start.
Hon blev etta men det kändes bra. Hon kunde lika gärna ha blivit diskad eller att man på andra sätt inte kunnat bedömma henne så jag är jätte jätte jätte nöjd med den placeringen även om det bara var hon med i klassen.

Domaren sa att jag har en jätte fin och söt hund men hon måste bli säkrare i att bära sin öron korrekt och det står att hon har fin hals och rör sig bra. Står att hon har väl burna öron då dem är bra när de hänger rätt. (:
Vi blev utan hederspris på grund av hennes öron (ena örat hänger ner rätt men det andra ställer sig för minsta lilla. Notera att det blåser på bilden också)

 

Lucy var duktig, stod fint och hon gjorde inget när domaren kände på henne och kollade tänderna och Lucy ville gärna hälsa så hon var jätte duktig eftersom hon är så bra med främlingar. 
Lite besviken att jag inte fick något pris men nästa gång så! :D Måste jobba mer med hennes öron, så kanske jag blir både etta och HP nästa gång :) Jag köpte en leksak som Lucy gilla när vi kollade hehe  :)) Hon tycker den är jätte rolig :)))


Vi åkte till stugan efter utställningen, jag och Zarah hoppade studsmatta och sen lekte vi med Lucy. Hon bestämde sig för att hoppa ner i den grunda dammen.. xP Hon är så söt haha :p Vi åkte till sjön och tittade till båten efter det. Första gången min syster och vovve är där :) Själv har jag inte vart där på flera år heller.. Det var riktigt skönt att ligga på bryggan med Lucy i vädret som var. Det var varmt och soligt men det blåste svalkande ^^ Bilden är ifrån när vi precis gått tillbaka till bilden. Man ser hur det blåser heheh xP
Sen åkte vi till farmor och det var roligt att träffa henne :D Jag har inte sätt henne sen i julas för jag har aldrig kunnat följa med när pappa ska dit, för jag haft så hemskt mycket :'s
Sen åkte vi hem och jag somnade på en gång, helt slut! Jag hade sovit typ 3 timmar för jag var så nervös och när all nervositet släppte blev jag hungrig och trött så när jag vakna åt jag tacos. Bra avslut på den här fina helgden ;) Skönt att jag är frisk igen också :D  Och Lucy har vart så sjukt duktig <3


Nu till veckan är det dags för utvecklingssamtal med min nya mentor och jag VILL INTE! Usch.. Men det löser sig, även om han är läskig.. xP
Jag typ kallsvettas och mår illa för att jag är så törstig så jag måste verkligen gå och dricka något nu innan jag dör av vätskebrist eller allergi eller vad det är.. Gaaah måste verkligen gå och dricka och sova mer nu, jag får duscha i morgon om jag hinner..


Ha det bra! :))

Av Jennifer Olsson - 6 september 2012 07:28

God morgon!
Klev upp vid 5 i morse, och på den tiden har jag tvättat håret.. x) Fastnade på facebook x) Måste börja att byta kläder, fixa håret, ta min medicin och sminka mig xP

Idag händer inget speciellt, egentligen. Måste plugga till två prov och skriva klart några uppgifter och göra några frågor på svenskan för jag ligger efter. Uppsatsen och frågorna gör jag på lunchen och håltimmen och sen ska jag fortsätta innan hundkursen och göra klart efter. Måste bli klar så jag kan koncentrera mig på proven ^^
På lunchen ska jag och en kompis äta något på stan ochd et kan bli roligt :D

Ska skynda mig nu, har 30 min på mig och jag har som sagt myckeeeeet att göra..
Måste äta frukost också! >.<

Av Jennifer Olsson - 2 september 2012 22:17

Hej! ^^
Inte skrivit sen konserten, den var BÄST! :D Skrivit det redan men det behövs sägas igen! Fucking epic! :D
I'm a free bitch baby!

Idag har jag i princip bara vart med Lucy, vart ute, kolla på Jekyll och ätit xP
Men har varit i stallet också! Orkade inte rida för jag har ont i benet, Tracy blev rädd igår och körde över mitt ben, hade inga ridbyxor, ridskor och mådde illa så jag tog in henne och borstade noggrant och sen gick vi en liten promenad innan jag släppte ut henne i hagen igen ^^

Det var roligt, det är kul att se att hon är piggare och gladare och har gått upp några kilo och bättre hull! Tror det var bra för henne att jag inte kunnat rida på en vecka(varit sjuk) i alla fall för hon verkar ha behövt vilan.


Ska fixa te nu och se om jag orkar plugga lite. Ska göra klart historian, det är en liten sammanfattning jag behöver skriva innan jag är färdig bara ^^


GOD NATT! :3

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards