i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Jennifer Olsson - 18 augusti 2012 21:29

Den här dagen har vart så jobbig och långsam eftersom jag mått skit dåligt hela dagen..
Började med att jag skrev det tidigare inlägget och gick ut med Lucy, när jag kom in igen mådde jag inget bra alls.. Huvudvärk, ont i magen, ont i huvudet, täppt och det kliar som fan i näsan(ursäkta språket) och det kliar och svider i ögonen och det har det gjort hela dagen. Så jag har mest legat i min säng och sovit till och från. Fick mat men jag somnade efter typ 2 tuggor igen.. SVAG! Har åtminstone läst lite i en bok jag fick i julas som är så bra som jag trodde :) Har läst 1½ kapitel bara och redan i första stycket är jag helt fast, det är en spöknovell men den är bättre än vad det låter.
Jag borstade även Lucy lite innan vi åkte till stallet, hon har lekt så hon har fått tovor bakom öronen :oo
Varje gång jag varit ute med henne nu har jag haft henne helt lös, inte bara på gården utan när vi tar promenader också och det fungerar jätte bra! <3


Blev även åksjuk senare när vi åkte till stallet så jag orkade inte rida idag.. Blev så att jag bara kollade till henne och om de hade tillräckligt med vatten. Orkade handla och laga nån 10 minuters middag då jag inte ätit ordentligt på 1-2 veckor då jag känt mig dålig, som om jag börjar bli sjuk ungefär men det är nog mest allergier och astman som är jobbiga.. >.<
Mår fortfarande inte något vidare, så ska vila och fortsätta läsa boken och sen ska jag lägga mig så jag orkar hoppträna klockan 5! Det kommer jag göra vilket fall som helst men det blir nog enklare om jag är utvilad, äter skapligt, är frisk och har tagit mina mediciner som jag ska ^^


Ha det bra, ta hand om er och dem ni tycker om! Det är alla värda! PLUR!
SOV GOTT! :))


Once I get up I feel better
Then I pull myself together
I remember those two letters
It will be OK


   
Behövs lite färgglada bilder i det här värdelösa, negativa inlägget haha :))


WE ARE GOLDEN! (=
RUNNING AROUND LIKE A CLOWN O PURPOSE, CHECK (==

Av Jennifer Olsson - 18 augusti 2012 11:40

Jag är med och tävlar om det här jätte fina pannabandet, var med du också hos http://stetsonochbebbahh.devote.se/blogs/21427459/taumlvling3.htm  
 

Av Jennifer Olsson - 18 augusti 2012 09:01

God morgon!
Hade tänkte berätta lite om vad som hände igår och vad som kommer hända idag :)
Igår gick jag ut med Lucy runt 06:00, sen fixa jag te när vi kom in ca 40 min senare och sen somnade jag runt 9 ochsov till 14:30. Då klev jag upp, bytte om och gick ut med henne igen. När jag kom in igen fixade jag mat, tog på mig ridkläder och åkte till stallet. Pappa skulle göra några saker på stan så jag följde med. Sen åkte vi till granngården och jag köpte ett halsband till Lucy för det andra börjar bli trångt men när jag kom hem och prova det gillade jag det inte. Hero passade det på, så han får det kanske eller så lämnar jag tillbaka det och får pengarna tillbaka, får se! (:
Till Tracy köpte jag en blå grimma och rosa manrosetter. Vart sugen på det hur länge som helst så när jag ändå fick rabatt på allt passade jag på att köpa det (: Allt kostade under 150 (y)

Sen åkte jag till stallet. Direkt när kom dit skulle jag gå och hämta Tracy men Fluffy skulle ha blivit ensam så jag provade bara grimman på henne och den passade jätte bra, och den matchar den blå flughuvan! (= Äntligen har jag en blå grimma! :)) Nu har jag tre röda, en lila och en blå :) Nu saknas bara en rosa och en äppelgrön! (=
Jag pratade lite med Jessica, det blir nog så jag byter ut torsdagen till tisdagar i stället tills vidare och sen får vi se om jag byter tillbaka, tar båda eller så. Allt hänger på tiderna i skolan och hur mycket det blir.
Jessica sa att jag skulle mocka åt Chiquita, ta ner hö och byte vatten så jag började med att mocka, sen tvättade jag och fyllde på hinken och bar ner en hö bal. Jag ställde in vatten hinken och sen frågade jag Mimmi om hon ville hjälpa mig att ta Fluffy och det kunde hon så vi gick och gjorde det. 

Vi ställde dem i uteboxarna och sen gick jag och hämtade alla mina saker, sadel och träns. Jag började bortsa, på torsdagen kom jag så pass sent, det var mörkt och det var svårt att borsta ordentligt därför borstade jag mycket noggrannare idag så det tog cirka 50 minuter. Sen sadlade jag och tränsa, och när jag skulle sitta upp gick det jätte bra :)) *Stolt* Det börjar lösa sig :) 

Jag hade tänkt rida dressyr, men hon stog tisdag och onsdag, och i torsdags red vi ut så hon var jätte pigg så jag tränade mer på att ställa och böja och det kändes riktigt bra ^^ Fick henne på tygeln lite grann också, men det var långt ifrån hela tiden men även på den fronten börjar det se bättre ut vill jag tycka ^^
*positiv energi * hehe (=

Sen efteråt skrittade jag runt hagarna, borstade av henne lite snabbt då hon inte var svettig och jag hade borstat så pass länge innan och kollade hovarna och sen tog jag med henne och Fluffy till hagen och gud vad dryg Fluffy var haha xP Han råkade riva ett hopp som någon byggt, sorry xP Han drog iväg och skulle käka gräs .. x) Men sen gick det bra haha xP Hoppas inte de som byggt det inte blir allt för ledsna när de ser hov avtryck i det.. hahahaha xP Pappa garvade ihjäl sig.. xP

Aja, tog ut ponnysarna till hagen och sen åkte vi till macken. Det fanns inget jag kunde äta buhuhuhu :c Det enda vegetariska hade mjölk och grädde i ingerdienser listan >,< Fick en pepsi som plåster på såren, den står fortfarande i frysen! (yy' Med andra ord åt jag ingen middag, och datorn krånglade så jag gick och lade mig och läste. Jag tror jag somnade runt 22-23 och jag vaknade strax innan 06:30 ^^ Det var skönt att sova ut och sedan vakna av sig själv när man är utvilad ^^

Ska klä på mig, gå ut med Lucy och sen ska jag se om vi har något att äta. Vi har inget, inte ens pasta, makaroner, nudlar och sådana saker >.< Vi har inga grönsaker, bröd eller mjölk >.< Hoppas det finns något som ligger gömt i skåpen i alla fall, annars får man pallra sig till affären om det finns pengar någonstans..
Jag kommer dö på vägen dit haha..
Har i alla fall tagit mina astma mediciner för allergier och astma (=

Tidigare månad - Senare månad

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards