i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Jennifer Olsson - 19 augusti 2012 21:56

Trots att jag har en så pass 'bra' astma, ingen asmta är bra men det finns de som har det 100 gånger värre än vad jag har det så jag ska inte klaga egentligen men vissa dagar är det så jobbigt.. Mina lungar vid senaste blåsningen visade att det är bättre, men det är fortfarande långsamt men den följde den normala kurvan så jag bör må bättre, men det är medicinerna som gör det.
Om jag inte tar allergi medicinerna, eller om jag glömmer ta astma medicinerna så känns det som jag ska dö när som helst..
Inte direkt dö kanske, men alla vardags sysslor blir svårare eftersom jag inte får tillräckligt med luft.
Vissa dagar vill jag bara ligga i sängen och bete mig som om jag har hög feber eller något av samma sort.

I dag hittade jag inte min nya nässpray så jag fick ta den som är halvslut och den hjälpte inte särskilt bra så jag var helt täppt i näsan, det irriterade i ögonen och jag blev andfådd på hoppträningen så jag var tvungen att ta en paus och ta min inhalator för jag hade glömt att ta den innan, och dagarna när astman är lite värre blir jag lite ledsen i övrigt också eftersom det blir så svårt liksom.. Det är riktigt svårt att förklara men nu i sommar har det varit värre trots att jag fått koritson och antihistaminer av alla möjliga slag.
Ska bli intressant att se om jag är allergisk för något, fast det kanske inte synns då jag tar antihistaminer emot allergier då det blev rätt akut då det var som värst. Fick ju mitt första anfall för några veckor sedan, och den upplevelsen var riktigt skrämmande ska ni veta om ni inte känt något liknande innan.. Jag trodde att jag skulle dö.. 
Men samtidigt som mitt fysiska tillstånd har blivit en aning värre, så mår jag bra i övrigt. Bättre än på länge och allting ser ut att bli bättre! Ska inte vara negativ och tänka på att det alltid kommer regn och blåst efter sol..

Nu har jag ätit glass, druckit varmchoklad och ätit lite kakor (= Kollade på Andra Avenyn och det slutade hur sjukt spännande som helst och jag hade inte fortsättningen nedladdad så jag dör lite här, haha x))
Laddar ned de senare avsnitten, ska kolla på någon episod till och sen ska jag lägga mig. Sov gott!! ^^

I've got asthma - Toy Dolls

I've got asthma and I am wheezing
wheezing like mad!
I don't think I will sleep tonight
I think I'll reach for my inhaler
Good idea!
I hope it makes me feel better... coz
I've got ASTHMA yeah I've got ASTHMA
yeah I've got ASTHMA...

Tidigare månad - Senare månad

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards