i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Jennifer Olsson - 10 augusti 2012 13:17

Nu ska jag äta något, åka till stallet och sen blir det middag hos min morbror och hans fru och deras lilla flicka.
Det kan bli roligt, om det finns något jag kan äta >.<
De i släkten glömmer typ jämnt bort att jag är vegan :/ Aja, strunt samma x)

I stallet ska jag försöka hinna borsta någorlunda noggrant och rida lite mer ordentligt , ställa och se om hon och jag orkar med nå dressyr. Hon brukar bli jätte jobbig vid dressyr och jag är totalt värdelös på det men jag kan väl några saker och får träna mer på det jag är sämre på. Något kan man väl efter 10 år måste man väl tycka..
Jag vill lära mig mer dressyr, jag vill inte tävla i dressyr men dressyr är ju grunden till all ridning så jag måste helt klart lära mig mer och på så sätt förbättra min ridning. Tracy förtjänar det :)

Nu ska jag gå och se om vi har något att äta, annars struntar jag i det för jag orkar inte laga något och sedan ska jag antingen ta bussen eller få skjuts av mamma ^^
Ha det bra idag så hörs vi sen
// Jennifer :)

Av Jennifer Olsson - 10 augusti 2012 02:15

Snart är det dags för mig att färga och klippa håret igen och jag tror jag har bestämt mig även om jag fortfarande är en aning osäker. Ni som inte känner mig sen innan, eller har missat det på facebook så har jag skrivit en status där jag bad om tips gällande hur jag ska färga håret och så skrev jag flera anledningar till varför jag vill byta hår färg igen.
Jag är född blond men när jag var runt 9 så tonade jag håret svart och enligt paketet skulle man få tillbaka sin gamla hårfärg efter några veckor men istället så fick jag en svart/mörkbrun utväxt  och håret bestämde sig liksom för att byta färg. Jag färgade håret i en svart färg med blå nyanser och sedan svart igen och efter det ville jag ha brunt hår och sen ville jag bli blond så jag blekte det hemma men det blev inte nå bra alls så jag satt upp det och tog på mig en mössa och mamma och jag åkte till olika frisörer men ingen hade tid men på ett ställe tipsade de om en brun färg med vissa pigment som skulle dölja den fula färgen som blev efter blekningen så jag blev brun hårig igen. Efter det beställde jag tid och sakta men säkert blev håret blont.
Men det finns flera olika anledningar att jag inte längre vill, och kan vara blond:

  • Det är dyrt
  • Jag är allergisk och får utslag i hårbotten och på öronen och så tål jag inte heller den starka doften.
  • Det tar lång tid med färgningen
  • Ful utväxt

Om jag färgar håret svart med rosa underhår slipper jag färga det svarta, och underhåret kan man gå flera veckor med utan att det ser förjävligt ut, jag får inte samma utslag av rosa färg då den är mildare och inte heller har samma starka doft - samma med svart.

Det blir billigare, det tar inte lika lång tid, man får inge utväxt som SYNS och med dessa anledningar känns det som jag kan acceptera att jag inte längre är naturligt blond, utan jag är svart hårig och enligt fördomar om olika hårfärger passar det mig bättre(haha) och dessutom har mina ögonbryn blivit svarta också :o Så det passar bättre..
Ska jag köra på det? Rosa och svart alltså. Det är mina favorit färger, men jag är född blond och jag saknade det första gången.. Osäker och snart är det dags :'s

Tidigare månad - Senare månad

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards