i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Färga håret (:

Av Jennifer Olsson - 10 augusti 2012 02:15

Snart är det dags för mig att färga och klippa håret igen och jag tror jag har bestämt mig även om jag fortfarande är en aning osäker. Ni som inte känner mig sen innan, eller har missat det på facebook så har jag skrivit en status där jag bad om tips gällande hur jag ska färga håret och så skrev jag flera anledningar till varför jag vill byta hår färg igen.
Jag är född blond men när jag var runt 9 så tonade jag håret svart och enligt paketet skulle man få tillbaka sin gamla hårfärg efter några veckor men istället så fick jag en svart/mörkbrun utväxt  och håret bestämde sig liksom för att byta färg. Jag färgade håret i en svart färg med blå nyanser och sedan svart igen och efter det ville jag ha brunt hår och sen ville jag bli blond så jag blekte det hemma men det blev inte nå bra alls så jag satt upp det och tog på mig en mössa och mamma och jag åkte till olika frisörer men ingen hade tid men på ett ställe tipsade de om en brun färg med vissa pigment som skulle dölja den fula färgen som blev efter blekningen så jag blev brun hårig igen. Efter det beställde jag tid och sakta men säkert blev håret blont.
Men det finns flera olika anledningar att jag inte längre vill, och kan vara blond:

  • Det är dyrt
  • Jag är allergisk och får utslag i hårbotten och på öronen och så tål jag inte heller den starka doften.
  • Det tar lång tid med färgningen
  • Ful utväxt

Om jag färgar håret svart med rosa underhår slipper jag färga det svarta, och underhåret kan man gå flera veckor med utan att det ser förjävligt ut, jag får inte samma utslag av rosa färg då den är mildare och inte heller har samma starka doft - samma med svart.

Det blir billigare, det tar inte lika lång tid, man får inge utväxt som SYNS och med dessa anledningar känns det som jag kan acceptera att jag inte längre är naturligt blond, utan jag är svart hårig och enligt fördomar om olika hårfärger passar det mig bättre(haha) och dessutom har mina ögonbryn blivit svarta också :o Så det passar bättre..
Ska jag köra på det? Rosa och svart alltså. Det är mina favorit färger, men jag är född blond och jag saknade det första gången.. Osäker och snart är det dags :'s

 
 
Bella

Bella

10 augusti 2012 03:09

Jag tycker att det skulle bli übersnyggt att färga håret en väldigt, väldigt mörk brun och sedan underhåret rosa då det mörkmörkbruna ger finare kontrast (eller vad man nu ska kalla det) enligt mig. Men kör på vad du känner det blir säkert super. :-)

http://www.bellabro.Tumblr.com

Jennifer Olsson

10 augusti 2012 03:48

Tack för kommentaren och tipset :D
Jag ska fundera på om jag ska ta brun eller svart, jag har mööööööööööörkbruna coontails och den färgen gillar jag. Det är brun men den ser svart ut så det skulle väl fungera antar jag :) Fast svart med rosa/lila blir väl snyggt eftersom jag älskar svart med alla olika neon eller pastell färger ^^
Svårt val det här :s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Olsson - 21 november 2012 20:47

Tänker prova blogg.se igen, sparar den här så länge om jag inte är bekväm med blogg.se. Följ gärna min nya blogg ^^ Är magsjuk, eller jag har åtminstone något liknande och det känns lika, nu men så fort jag mår bättre så jag piffa upp bloggen och skr...

Av Jennifer Olsson - 11 november 2012 16:25

Hej! Jag har sådan resfeber att jag inte ens orkar packa.. Ska med klassen till Malta i 5 dagar, vilket jag är extremt pepp på men problemet är det att jag aldrig flygit förut, är höjdrädd och blir extremt åksjuk för minsta lilla så jag känner bara '...

Av Jennifer Olsson - 5 november 2012 01:32

God kväll :)) Åt nyss tacos, har inte ätit så mycket på hela veckan, inget innan det idag heller så gissa om det var gott att ära nu när aptiten var tillbaks ^^ Sitter här med en kopp vitt te och njuter av de sista timmarna i ledighet, för när jag kl...

Av Jennifer Olsson - 4 november 2012 09:41

Ska klä på mig och  ta något att äta och sen ska jag gå ut med Lucy. Hon ligger och sover så hon kan nog vänta 20 minuter till. Sen ska jag plugga en halvtimme innan kursen :)) Jätte peppad, det gick super bra igår när vi tränade så har rätt stora fö...

Av Jennifer Olsson - 4 november 2012 03:44


Source: Staples eReader Department   Kan ni slå mitt rekord? Jag fick dessutom alla rätt på frågorna ^^Jag älskar att läsa, jag läser allting som består av ord, om jag inte läser en bok på 500 sidor eller mer läser jag blogginlägg, artiklar, pluggar,...

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards