i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Allergier och uteritt!

Av Jennifer Olsson - 9 augusti 2012 23:18

Hej!

Efter jag bytt om till rid kläder så fick jag åka med pappa till hans jobb och sen gå därifrån så jag satte på musik och gick till Cavvaleri på stan, men de öppnade 2 så jag gick och köpte dricka, energidricka och breadstix för jag hade inte ätit någon frukost. Sen gick jag in på apoteket, men jag gick igen för det var jätte mycket folk och min buss gick om några minuter och jag skulle hämta ett recept men jag ändrade mig och gick in igen för jag hade allergi problem, det kliade, irriterade och rann i näsan och ögonen och min nässpray är slut och jag hittar inte den andra (det var två stycken i förpackningen) och valde att ta kvart över bussen i stället. Jag tog en nummer lapp och satt mig. Jag hade 89 och det var på 78 när jag kom in x)
Medans jag väntade frågade jag om hjälp gällande åksjuka mediciner för jag blir jätte enkelt åksjuk och jag har inte haft något innan och jag ska snart ta bussen till stockholm och åka ålandsfärja så det kan vara bra att ha.
Jag har fått prova tuggummin när vi åkte på klassresa i mellanstadiet för en tjej hade med sig och jag höll på att kräkas så jag fick en av henne.. (eeeeew) Och de hjälpte så jag har köpt sådana ^^
Sen var det äntligen min tur så jag visa mitt id kort, hon hämta medicinen och jag betalde båda. Då var det 10 minuter till bussen gick så jag satt och vänta i biblioteket för jag behövde lugn och ro för jag mådde inget bra alls.
Jag hade kraftig huvudvärk, yrsel, illamående, trötthet, kliande och irriterande ögon och näsa(mina ögon var helt röda..)


Jag tog lite nässpray och sedan kändes det lite bättre så jag gick till bussen, drack lite och tog ut min plånnbok och sen kom bussen. Jag satte mig långt fram, och började spela unicorn dash och jag hade hörlurar och när vi kom till resecentrum skulle vi byta buss och jag märkte ingenting men sen fatta jag när de bredvid reste sig och gick, och då tog jag ur hörlurarna och busschaffören sa det igen till mig xP *pinsamt*
Sen på andra bussen när jag skulle av tröck jag för tidigt, så bussen stanna på fel och jag fick säga till att jag tröck fel och ska av på nästa x) Det kommer typ röda hus i början av båda och jag hade inga glasögon på mig så jag visste inte vilken hållplats vi var på.. x) *ännu mer pinsamt*
Sen klev jag av bussen och gick till stallet, jag har astma och det blev jätte jobbigt att gå så mycket för jag mådde inge bra alls men när jag väl kom till stallet och kunde sätta mig ner och vila lite och äta några breadstix och dricka en energidricka så kändes det mycket bättre så jag kunde byta skor och sen bära ner sadel, träns, hjälm, väst, ryktlåda, schaps och ridspö.


Sen gick jag äntligen och hämtade sötaste ponnyn i hela universum! Jag saknar henne jätte mycket om jag inte är i stallet på två dagar ska ni veta! Tracy ♥<3
Det är en sak som har varit lite jobbigt nu i några månader som precis börjat blivit bra igen och det är att jag har blivit sparkad av en häst för ganska många månader sen dock men jag fick en skada på låret där jag blev träffad som gjorde att jag inte kunde böja benet i mer än 90 grader på flera månader och jag kunde inte rida, vara med på idrotten eller ens gå.


Jag minns hur fruktansvärt jävla ont det gjorde och när jag kommit hem och tagit mig upp till övervåningen och lagt mig i soffan så gav pappa mig en alvedon och när jag lyckades somna så vaknade jag senare för att gå på toa, innan efter jag fick alvedonen gick det helt okej men nu när effekten hade försvunnit började jag gråta och skrika av minsta lilla rörelse. Jag har ALDRIG haft så jävla ont i hela mitt liv och det slutade med flera läkarbesök, besök hos skolsyster så hon kunde hjälpa mig att tvätta och plåstra om såret under skoltid (när jag väl kunde gå för jag kunde som sagt inte böja benet på länge och vi har alla lektioner en eller två våningar upp opch trapper gjorde det as ont att gå i) och tider hos sjukgymnasten.
Och kanske borde jag ha gått i terapi också.. Jag har inte vågat gått ut eller hämtat in hästar först nu. Nu vågar jag äntligen bara gå in och hämta Tracy fast alla hästar står i öppningen(det gjorde de idag) igen och det gjorde dem när jag blev sparkad. Det är samma hästar som går i hagen nu som när jag blev sparkad och självklart har jag inte vågat alls, först nu. Jag tycker jag förtjänar all creeds jag kan få, för det har vart jobbigt men nu är jag tillbaks igen!
Och det bästa med det här är att jag har insett att jag INTE ska be om hjälp, och tack till er som vägrat hjälpa till utan er så hade jag aldrig försökt själv(fucking morons). 
En annan sak som har med det ovan nämnda att göra är att Tracy har vart jobbig och sitta upp på.
Hon går runt, backar, går åt sidan och fjantar sig och då har jag tagit den lätta utvägen och bett någon hålla i henne och hållt emot på sadeln men jag har insett att jag måste lösa mina problem på egen hand. Om jag alltid måste ha någon som ska hjälpa mig, vad händer om jag är ensam i stallet och måste klara mig själv?
Det är bättre att jobba med det själv och bygga upp självförtroendet. Jag klarar det själv :D
De senaste två gångerna har hon krånglat lite, i kanske i en minut, inte ens det 30 sekunder och sedan utan större problem har jag enkelt kunna suttit upp. Jag har bett om hjälp i 2 år. Och under dem åren har jag kanske suttit upp på egen hand 10 gånger. Jag är ingen nybörjare, klart jag måste klara av en sådan enkel, simpel sak på egen hand.
Nu är det nog med det, jag ska få henne att stå helt stilla! :)
Jag känner att det är påväg att lösa sig, ingen framgång utan hinder!

Jag red sedan ut med en kompis, jag känner inte henne sådär jätte bra men jag ser henne ändå som en kompis :D, och vi skrittade först en kanske lång bit och försökte mest få de små idioterna att gå, både Tracy och hästen hon red är löjliga och ska hålla på att inte gå frammåt. Men det brukar hjälpa om man inte håller henne hårt i munnen, manar och skänklar på frammåt och håller lugnet och pratar lite med henne och ger henne beröm och bekräftelse när hon faktiskt vill gå ^^
Sen travade vi ganska mycket, och skritta såklart i branta backar och tog små pauser men det var lite som att rida fram i skogen typ, för vi galoppera och trava av i paddocken sen. Efter vi gjort det skrittade vi av runt hagarna och sen tog vi av dem sakerna och hängde sadlarna i sadelkammaren och sen tog vi med en hink och tränsen så vi kunde tvätta av betten och fylla på mat till Tracy. Hon fick jäääääääätte mycket mat, men hon är super smal, trots att hon går i en sommar hage. Har hon mask kanske? :o

Sen hängde vi in tränsen i sadelkammaren, gick till Jessica lite och jag frågade några saker och sen gav maten till Tracy, hon typ blev helt till sig när hon såg maten. Hon blev typ helt galen x)
Jag borstade lite, tog och borsta benen lite noggrannare(även om det inte känns så vettigt när det har regnat och är lerigt så måste det göras såklart. Tracy ska vara reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen :D )
När jag borstat klart så lämnade jag henne ifred och hjälpte en tjej att ta med en häst till en annan sommarhage och när jag kom tillbaka packade jag och min kompis hö till hästarna och gick ut med Tracy och Shakira(de går i samma hage :)) och ställde maten utanför. Sen gick vi tillbaka, hon skulle åka med sin mamma och jag skulle ta bussen så vi sa hej då och jag skyndade mig och bytte skor och packa ner allt i väskan för det var 25 min till bussen skulle komma och när jag går i min vanliga takt tar det typ 20-30 minuter. men nu tog det typ 15 minuter. Jag sprang lite för på min mobil såg det ut som det stod 16:58 men den var 16:48 (jag har en upplås skärm med vit text och min bakgrund var svart/grå/vit så det syndes jätte dåligt och skärmen är paj :'s Btw, GoLocker är ett jätte bra sätt att få sin mobil ännu mer personlig :D), jag såg det sen när jag tog fram mobilen vid busshållplatsen.. x) Jag orkade typ bara springa 20 meter, det känns jääääätte bra <- sarkasm. Jag hatar astma helvetet så jag är glad att jag inte var sen på riktigt.
Det var 10 min kvar när jag kom dit :'s Jag satte mig ner och vänta, mobilen var typ död så jag läste i några broshyrer om allergier och åksjuka som jag tog på apoteket för att lära mig mer.
När jag kom hem med bussen så åkte jag, pappa och Zarah(lillasyster, hon är 3 :3) till stan för vi skulle egentligen till granngården. Jag ville köpa några saker till Tracy och pappa skulle ha en sak till fåglarna men de stängde 6 och klockan var typ 10 i när vi äntligen kom iväg så vi åkte till macken, pappa köpte typ snus eller något och sen åkte vi till McDonalds. Jag tog en McWrap utan tomat, Zarah fick ett Happy Meal och pappa köpte en hamburgare till sig själv som lukta bajs. Jag hjälpte Zarah på toa medans vi vänta på maten och sen åkta vi hem och åt. Efter jag ätit klart somnade jag, jag har vart sjukt slut hela dagen och jag har extremt ont i ryggen.. Jag sov 2½ h och nu sitter jag här och skriver. Jag har ätit en varma koppen, tagit min medicin och kollat på andra avenyn (:

Nu ska jag försöka somna om och kanske läsa i boken jag låna. Har fortfarande bara läst en sida och i vanliga fall brukar jag kasta mig över böcker och läsa ut den på första dagen om jag har två timmar över x)

 
 
Emilia Jansson

Emilia Jansson

10 augusti 2012 11:29

Du är jätteduktig som hämtar henne själv nu! :D

http://millanbebba.blogg.se

Jennifer Olsson

10 augusti 2012 13:11

Tack :D Det har vart ganska jobbigt med det där, men det känns skönt varje gång jag lyckas. Lika med uppsittningen, du vet ju hur jobbig hon har varit och nu har jag kommit upp de senaste gångerna helt utan hjälp och inga större bekymmer :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Olsson - 21 november 2012 20:47

Tänker prova blogg.se igen, sparar den här så länge om jag inte är bekväm med blogg.se. Följ gärna min nya blogg ^^ Är magsjuk, eller jag har åtminstone något liknande och det känns lika, nu men så fort jag mår bättre så jag piffa upp bloggen och skr...

Av Jennifer Olsson - 11 november 2012 16:25

Hej! Jag har sådan resfeber att jag inte ens orkar packa.. Ska med klassen till Malta i 5 dagar, vilket jag är extremt pepp på men problemet är det att jag aldrig flygit förut, är höjdrädd och blir extremt åksjuk för minsta lilla så jag känner bara '...

Av Jennifer Olsson - 5 november 2012 01:32

God kväll :)) Åt nyss tacos, har inte ätit så mycket på hela veckan, inget innan det idag heller så gissa om det var gott att ära nu när aptiten var tillbaks ^^ Sitter här med en kopp vitt te och njuter av de sista timmarna i ledighet, för när jag kl...

Av Jennifer Olsson - 4 november 2012 09:41

Ska klä på mig och  ta något att äta och sen ska jag gå ut med Lucy. Hon ligger och sover så hon kan nog vänta 20 minuter till. Sen ska jag plugga en halvtimme innan kursen :)) Jätte peppad, det gick super bra igår när vi tränade så har rätt stora fö...

Av Jennifer Olsson - 4 november 2012 03:44


Source: Staples eReader Department   Kan ni slå mitt rekord? Jag fick dessutom alla rätt på frågorna ^^Jag älskar att läsa, jag läser allting som består av ord, om jag inte läser en bok på 500 sidor eller mer läser jag blogginlägg, artiklar, pluggar,...

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards