i 'M NOT AFRAiD TO KEEP ON LiViNG

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

De senaste dagarna i en snabb redovisning

Av Jennifer Olsson - 14 augusti 2012 01:21

Lördag: Red ut med Emilia och Ebba, det gick bra och var roligt. Tracy bråkade och ville inte gå först men med lite tålamod så gick det så bra så :) Hon är urlöjlig och ska bli rädd för allt, min löjliga, men gulliga foderhäst! <3

Söndag: Hoppträning. Det kändes helt okej men Tracy har blivit så trött, tappat kondition och vikt och sådär.. Jag misstänker att hon har mask :/

Måndag: Idag red jag ut med Emilia (http://emiliahn.blogg.se/) och hennes häst Betty. Det var jätte roligt :) Vi pratade lite, och chilla. Vi galopperade på en rätt lång väg, och sen skritta vi lite och galopperade tillbaka och sen travade och skrittade vi till stallet, men på vägen hoppade vi över ett nedfallet träd, 4 gånger tror jag. Nä 5 gånger blev det nog, men i alla fall så var det roligt :)) Men första gången hoppade inte Tracy xP
Sen travade jag av ordentligt. Jag passade på att jobba lite när hon var frammåt och på bättre humör. Jag böjde, ställde och försökte jobba lite lösgörande. Jag lyckades få henne på tygeln och det kändes bra. Speciellt när jag skrittade av för då gjorde hon perfekt skänkelvikning och så utan att vi behövde slåss med varandra. Förut har jag haft svårt med sånt där. Speciellt sen jag blev sparkad för då har det vart så svårt att jobba med skänklarna. Men nu ser allt bättre, och framförallt ljusare ut och under mina 10 år som ryttare(egentligen mer men på ridskola och ordentlig ridning är det 10) så har jag gjort mest framsteg med Tracy :) Jag älskar den hästen mer än någon annan och jag önskar jag en dag kan på riktigt säga att hon är min <3
Finaste Tracy <3

Vad händer nu: Det är dags att duscha, packa lite och sådär. Jag ska nämlingen till..

Vad händer i morgon: Stockholm. Sen ska jag, mamma, mina syskon och mormor åka ålandsfärja :) Jag ser verkligen fram emot det och nu när jag ahr åksjuke medicin så blir det antagligen 10000 gånger bättre :D Sist mådde jag inget bra alls så jag var grinig hela tiden.. Det kändes inte snällt emot mormor :/
Men den här gången blir det garanterat bättre och roligare :))  Ska bli skönt att komma iväg lite, utanför söderhamn. Ska verkligen ta det lugnt, chilla men samtidigt ha as kul :D

Bara ta det lugnt i två dagar, och hoppas man inte blir åksjuk och att det kommer finnas mat för veganar, haha x)
Vi ses, ha det bra! :D

 
 
Emilia Nordström

Emilia Nordström

14 augusti 2012 10:53

Awsome! :D

http://emiliahn.blogg.se

Jennifer Olsson

14 augusti 2012 16:46

Jaa! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Olsson - 21 november 2012 20:47

Tänker prova blogg.se igen, sparar den här så länge om jag inte är bekväm med blogg.se. Följ gärna min nya blogg ^^ Är magsjuk, eller jag har åtminstone något liknande och det känns lika, nu men så fort jag mår bättre så jag piffa upp bloggen och skr...

Av Jennifer Olsson - 11 november 2012 16:25

Hej! Jag har sådan resfeber att jag inte ens orkar packa.. Ska med klassen till Malta i 5 dagar, vilket jag är extremt pepp på men problemet är det att jag aldrig flygit förut, är höjdrädd och blir extremt åksjuk för minsta lilla så jag känner bara '...

Av Jennifer Olsson - 5 november 2012 01:32

God kväll :)) Åt nyss tacos, har inte ätit så mycket på hela veckan, inget innan det idag heller så gissa om det var gott att ära nu när aptiten var tillbaks ^^ Sitter här med en kopp vitt te och njuter av de sista timmarna i ledighet, för när jag kl...

Av Jennifer Olsson - 4 november 2012 09:41

Ska klä på mig och  ta något att äta och sen ska jag gå ut med Lucy. Hon ligger och sover så hon kan nog vänta 20 minuter till. Sen ska jag plugga en halvtimme innan kursen :)) Jätte peppad, det gick super bra igår när vi tränade så har rätt stora fö...

Av Jennifer Olsson - 4 november 2012 03:44


Source: Staples eReader Department   Kan ni slå mitt rekord? Jag fick dessutom alla rätt på frågorna ^^Jag älskar att läsa, jag läser allting som består av ord, om jag inte läser en bok på 500 sidor eller mer läser jag blogginlägg, artiklar, pluggar,...

Gilla gärna ^^

LUCY♥

  LUCY Hon förtjänar en plats på min blogg! Älsklingen  

THiS iS ME

SKRiV GÄRNA =)

Något du undrar? Fråga (:

1 besvarad fråga

KATEGORiER

iNLÄGG

English speaking? Translate here!

ARKiV

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

STATiSTiK

Letar du något? Sök här!


Ovido - Quiz & Flashcards